თვისებრივი
თვისებრივი კვლევა არის კვლევის მეთოდი, რომელიც გამოიყენება ადამიანთა მცირე ჯგუფის სიღრმისეული შეხედულებებისა და მოსაზრებების შესაგროვებლად. განსხვავებით რაოდენობრივი გამოკითხვებისგან, რომლებიც ფოკუსირებულია ციფრულ მონაცემებზე, თვისებრივი გამოკითხვები იყენებს ღია კითხვებს, რათა წაახალისოს მონაწილეები გაუზიარონ თავიანთი აზრები და გამოცდილება. თვისებრივი გამოკითხვებით შეგროვებულ მონაცემებს შეუძლიათ მომხმარებელთა ქცევის, პრეფერენციებისა და დამოკიდებულებების ღირებული ხედვა მოგვცეს და შეიძლება გამოყენებულ იქნას პროდუქტის განვითარების, მარკეტინგული სტრატეგიების და სხვათა დასაგეგმად.
ფოკუს ჯგუფები არის კვლევის მეთოდი, რომელიც გამოიყენება ადამიანთა ჯგუფისგან უკუკავშირისათვის პროდუქტის, მომსახურების ან იდეის შესახებ. მონაწილეები, როგორც წესი, შეირჩევიან კონკრეტული კრიტერიუმების საფუძველზე და მათ სთხოვენ, გაუზიარონ თავიანთი მოსაზრებები და გამოცდილება ჯგუფურ გარემოში. ფოკუს ჯგუფებიდან შეგროვებული ინფორმაცია შეიძლება გამოყენებულ იქნას პროდუქტების ან სერვისების გასაუმჯობესებლად, მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავებისა და მნიშვნელოვანი ბიზნეს გადაწყვეტილებების მისაღებად.
სიღრმისეული ინტერვიუ არის თვისებრივი კვლევის მეთოდი, რომელიც მოიცავს რესპონდენტსა და ინტერვიუერს შორის პირისპირ საუბარს. ამ ტიპის ინტერვიუს მიზანია დეტალური ინფორმაციის შეგროვება გამოკითხულის გამოცდილების, მოსაზრებებისა და პერსპექტივების შესახებ კონკრეტულ თემაზე. სიღრმისეული ინტერვიუები ხშირად გამოიყენება სოციოლოგიურ კვლევაში, ბაზრის კვლევაში და ჟურნალისტიკაში, საგნის უფრო ღრმა გაგების მოსაპოვებლად. ინტერვიუერი, როგორც წესი, სვამს ღია კითხვებს და მოუწოდებს რესპონდენტს, დაწვრილებით დააკონკრეტოს მათი პასუხები.
დაფარვა
თვისებრივი კვლევებისთვის, IPM ფლობს კერძო ოთახებს ფოკუს ჯგუფის ჩასატარებლად, სრულად აღჭურვილი სტრიმინგის შესაძლებლობებით.
მოდერაცია
ფოკუს ჯგუფის დისკუსიებს ატარებენ გამოცდილი და მომზადებული მოდერატორები. მათ აქვთ როგორც აკადემიური კვალიფიკაცია, ასევე დიდი გამოცდილება სოციალურ და მარკეტინგულ კვლევაში. IPM-ის მიერ ჩატარებულ თვისებრივ კვლევებში, პროექტის მენეჯერს გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს არა მხოლოდ ფოკუს ჯგუფის წარმატებისთვის, არამედ მონაცემთა ანალიზისა და ინტერპრეტაციისთვის. პროექტის მენეჯერი ასრულებს მოდერატორის როლს, აანალიზებს მონაცემებს და პირადად აკონტროლებს კვლევის პროცესის ყველა ასპექტს. მოდერატორი ამზადებს ფოკუს ჯგუფებს კონკრეტული ტექნიკის გამოყენებით. მოდერატორის მთავარი კვლევის ინსტრუმენტია გაიდლაინი. მოდერატორი აქტიურად აწარმოებს ჯგუფურ დისკუსიას და იყენებს სხვადასხვა ტექნიკებს, კვლევის მიზნების მიხედვით საჭირო ინფორმაციის მისაღებად. IPM-ის მოდერატორები კვლევის მიზნებიდან გამომდინარე ხშირად იყენებენ არაპირდაპირ კვლევას - პროექციის მეთოდებს (პერსონალიზაცია; ასოციაციის ტექნიკა; დასრულების ტექნიკა; კონსტრუქციის ტექნიკა; ექსპრესიული ტექნიკა). ამ ტექნიკის გამოყენება შესაძლებელია მოთხოვნის შემთხვევაში.
რეკრუტირება
რეკრუტირების მენეჯერი, პროექტის მენეჯერის მეთვალყურეობის ქვეშ, უძღვება რესპონდენტთა მოძიების პროცესს. ამ პროცესში ჩართულნი არიან ასევე IPM-ის თვისებრივი დეპარტამენტის ინტერვიუერები, რომელიც თავის მხრივ მუშაობს რეკრუტირების მენეჯერის მეთვალყურეობის ქვეშ.
როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ჩვენ გვაქვს რთულად მისაწვდომ რესპონდენტებთან მუშაობის დიდი გამოცდილება. ვფლობთ კონკრეტულ მონაცემთა ბაზას, რომელიც შეიცავს ამ ადამიანების საკონტაქტო ინფორმაციას და ასევე ჩვენი მთავარი ინფორმატორების კონტაქტებს. უზარმაზარი ქსელით და სანდო ინფორმატორებით, ჩვენ ყოველთვის ვახერხებთ კვლევის მიზნების მიღწევას.